Znakowanie odzieży firmowej

Na budowanie wizerunku firmy składa się wiele istotnych elementów. Wbrew pozorom klient zwraca uwagę nawet na najdrobniejsze szczegóły, w tym na ubiór przedstawicieli przedsiębiorstwa. Czy to hurtownia, przychodnia, czy też salon fryzjerski – obsługa powinna mieć odpowiednio dobrane stroje. Ważna jest wygoda pracowników – odzież musi zapewniać komfort w czasie wykonywanych zadań, ale powinna być również oznakowana na tyle, żeby klient wiedział, że ma do czynienia z obsługą.

Metody znakowania odzieży

znakowanie odzieżyTworzenie znaków lub logotypów firmowych na ubraniach odbywa się przy pomocy kilku metod. Wybór należy uzależnić od ilości wykonywanych oznaczeń (część będzie bardziej opłacalna przy niewielkiej ilości koszulek, bluz lub fartuchów, inne natomiast sprawdzą się w średnich i dużych nakładach), a także rodzaju i wielkości wzoru.  Najpopularniejszą metodą, przy której znakowanie odzieży jest również najtrwalsze, stanowi sitodruk, opłacalny już przy średnim nakładzie (powyżej 20 sztuk). Przy niewielkich zamówieniach sprawdzają się takie metody, jak druk DTG oraz folia flex i flock, a także Sublimacja i folia lateksowa. Ciekawe, a także bardzo trwałe rozwiązanie stanowi haft komputerowy, który z powodzeniem można stosować na czapkach, koszulkach polo, koszulach oraz polarach. W zależności od branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo można zamówić proste nadruki lub bardziej eleganckie zdobienia.

Dawniej odzież firmowa była kojarzona przede wszystkim z ubraniami ochronnymi. Obecnie stanowi ona element składowy marki, dzięki któremu firma staje się bardziej rozpoznawalna na rynku. Oznakowaną odzież wykorzystuje się przede wszystkim w pracy, ale pojawia się również w reklamach, przedstawiciele korzystają z niej w czasie targów lub imprez organizowanych przez firmę.